Jobba utomlands

Mitt sug efter att åka utomlands nu är för jäkla stort. Visserligen så var jag ju i Italien i sommras med pappa. Men jag har ett behov att åka jätte ofta utomlands annars känner jag mig låst och att jag inte får ut nått av livet. Jag har länge haft två drömmar i livet, den ena är att utbilda mig till make up artist och den andra att jobba utomlands. Är jätte lycklig att den ena drömmen snart har blivit sann men jag skulle så gärna vilja kombinera dom här drömmarna.
Satt och kikade på jobb utomlands på arbetsförmedlingens hemsida och hittade lite intressanta grejer.

Har en förkärlek till Dubai sen min pappa jobbade där och jag skulle verkligen kunna tänka mig jobba med teleable. Bo i ett varmt land där man har badmöjligheter året om, älskar den arabiska kulturen mer än jag älskar den svenska faktiskt.

Åh vad jag så gärna vill, men det är svårt.


Dubai

TeleAble är ett Dubaibaserat företag som arbetar med bokning/telemarketing emot svenska företag.

Vi expanderar nu och söker därför svensktalande personal till företaget. Vi söker i första hand dig som är ambitiös och har en säljande personlighet.

TeleAble erbjuder dig en spännande tjänst i Dubai, i en stad där solen alltid skiner.

För att vara lämplig som sökande är det viktigt att du är seriös och beredd på att omställningen från Sverige är stor.

Vi söker dig som har stor drivkraft, som sätter höga mål och vågar utmana dig själv. Egenskaper som är viktiga är att du är utåtriktad och positiv som person.

Det är en fördel om du arbetat med bokning/telemarketing tidigare, dock är det inget krav, utan en helhetsbedömning görs av din ansökan.

I Dubai gäller speciella regler för boende, därför tillhandahåller TeleAble separat boende för kvinnor och män.

Hos oss får du:
. Logi (delat boende)
. Betalt arbetsvisum (värde 22 000 kr)
. Transport till och från arbetet
. Fast grundlön + provision
. Säljutbildning med kontinuerlig uppföljning och coaching.
. Tillgång till pool i anslutning till boendet
. Tillgång till träningsområde i anslutning till boendet (tennis, löpning, fotboll)
. Mycket fritid och shopping i absolut världsklass (Dubai mall störst i Världen)
. Delta i säljtävlingar med motiverande priser
. Mycket god gemenskap på och utanför arbetsplatsen


Då TeleAble investerar i ditt arbetsvisum är det viktigt att du är redo att arbeta under högt tempo och är beredd på att klara en utlandsvistelse på minst ett halvår.





Ta chansen att jobba som skeppare eller värdinna hos oss på Navigare Yachting! Din arbetsplats kommer att vara runt Grekland, Kroatien, Turkiet och Thailand.

Navigare Yachting är ett företag som sedan 1995 sysslat med båtcharter i Medelhavet. Nu behöver vi komplettera vår personalstyrka med fler duktiga skeppare och värdinnor.

Som skeppare hos oss är det önskvärt att du har klass 8 och det är ett absolut krav med väldigt god segelerfarenhet. Du bör vara serviceinriktad och ha en god känsla för våra kunders behov och vilja.
Innan man kan börja jobba hos oss måste man ha avklarat vår skola med godkänt betyg. 8 av 10 som går skolan får jobb inom vår organisation.

Som värdinna behöver du inga särskilda förkunskaper förutom att du även där bör vara serviceinriktad och ha god känsla för kundernas behov.



Spanien

FÖRSÄLJNINGS REPRESENTANT - VINTERSÄSONGEN,

Beskrivning : Anfi del Mar är en femstjärnig semesterort, känd för att vara en av Europas mest framgångsrika anlägg för Semester Medlemskap. Vi söker efter svensktalande för att jobba i vårt försäljningsteam. Ingen tidigare erfarenhet krävs då full upplärning erbjuds av företaget.

Vi erbjuder ett spanskt kontrakt, täckning för resekostnader och boende den första tiden plus en garanterad baslön + kommision + bonus. Ifall kommisionen överstiger din vanliga lön vill du bara mottaga kommisionen. Ifall din kommision är mindre än din vanliga lön vill du få din lön.


Språkkrav: Svenska

Månadslön.
Kontraktslängd 3 + 3 månader
Extras
Bostad : Ja ( 2 månader)
Betald resa : Nej
Måltider : Nej
Betald resa : ja, upp till 300 euros

Utbildningskrav: Gymnasieskola

Kommentarer
Postat av: katrin

vad spännande.. har du ansökt något av dessa jobb?????

roligt att läsa din blogg

ha en trevlig söndag :-) katrin

2010-09-26 @ 16:24:08
Postat av: katrin

hej hej



jag vet icke om min kommentar gick fram el ej, men skriver igen :-)



ville bara säga vad spännande med alla jobb möjligheter utomlands, har du ansökt något av dessa?



spännande att läsa din blogg....



ha en fortsatt trevlig söndag



LYCKA TILL med allt



katrin :-)

2010-09-26 @ 17:18:41
Postat av: katrin

hehehe LOL

okej såg att den första kommentaren hade gått fram, tryckte nog fel eller flera gånger på -skicka.



ha det bra :-)



katrin

2010-09-26 @ 17:20:06
Postat av: Anonym

Hej.Vill varna dig för jobbet hos teleable i Dubai, det är ett väldigt oseriöst företag som inte sköter löner eller arbetsvisum. Många anställda har blivit lurade på flera tusen på lönen. Men förutom det önskar jag dig lycka till med utomlandsdrömmen =)

2010-10-07 @ 02:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0