10dl havregryn!

Ja ni mina damer och herrar om det finns några sånna här. Idag var det som sagt kill smink som stod på schemat och brorsan var snäll och ställde upp som modell.

Tog tåget till stockholm kl 8 men började inte fören klockan 10 så då hann jag med en frukost med kära bror på kungsholmen. Fan billigt, en ostfralla 15:-... men men, ska hålla mig till saken här. Klockan 10 så var det dags, då fanns det inte längre någon återvändo för Oscar, nu var han fast i sminkstolen.

Vi började med att köra en enkel make up, om man ens kan kalla det make up för att den var så enkel. Lite tunn bas bara för att jämna ut hudtonen, concealer på ställen där det behövdes, lite shading vid kindbenen, läppsyl och lite lite rouge. Så på dom två första bilderna så har han den lätta sminkningen på sig. När det gäller killsmink så antingen så ska det inte se sminkat ut eller så ska det verkligen se sminkat ut. Ni ser exempel här under. Finns inget mellanting.

Den andra maken jag gjorde skulle vara en sotad make. Så på med kajal i mängder och svart skugga på det så var biffen kirrad. När det gäller en sotad sminkning på killar så ska det bara kladdigt och ojämnt, det ska inte vara snyggt suddat som på en tjej, nej nej. smutsigt ska det se ut.

Sen när vi var klara så hade vi 1 timme kvar att slå ihjäl så började exprimentera lite och målade fireflames på kinden på han, så där lagom grabbigt. Vart inte så super nöjd men det var jäkla skoj att få ta ut svängarna lite.

Tycker Oscar klär jäkligt bra i den sotade maken. Han ser ut som en riktig bad ass men med en snäll touch om något sånt finns här i världen.

Vad tycker ni? Tumme upp eller tumme ner? snäll make eller hård make? Och nu tycker jag alla som läser ska svara mig faktiskt!



 

   

   

 


Kommentarer
Postat av: sofia

Jag håller med, han passar i sotad sminkning. =) Han ser väldigt manlig ut :D

2010-09-22 @ 18:47:48
URL: http://fotini.blogg.se/
Postat av: natalie

han passar i bådeoch! men fyfaaaaaaaaaaaaan vad lika ni är!!!!! syns ännu mer när han är sminkad, hahaha

2010-09-22 @ 19:00:13
URL: http://storiesofastranger.blogg.se/
Postat av: Michaela

SATAN vad lika ni är. Jag gillar sotad sminkning på killar, önskar att fler vågade sig på det!

2010-09-22 @ 19:03:38
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jättefin och cool sminkning, Du är såååå duktig! är så stolt över dig Lotta!

Och Oscar måtte ha blivit så nöjd, han är jättefin och häftig på samma gång!

Tänk att jag fått ynnesten att vara mamma till er tre fantastiska barn, ni är mina solar, min värme min lycka i livet! puss och kram

2010-09-23 @ 10:43:44
Postat av: natalie

jo, ni är så äckligt jävla lika! han är du i en manlig version bara, seriöst :P

2010-09-23 @ 11:09:03
URL: http://storiesofastranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0