Inspiration.

Sitter och googlar som en tok här hemma. Letar inspiration till olika sminkningar och även till mitt slutprov i skolan. Finns så otroligt vackra och häftiga sminkningar. Har alltid vart en tjej som älskar färger och glitter och som älskar att skapa med händerna, så jag känner att det här yrket som make up artist passar mig som handen i handsken att få låta min vilda fantasi få jobba och skapa. Men håller ni inte med om att man blir gladare av färger och en massa glitter. Blir så glad när jag tittar på bilderna här under.

Jag ska försöka bli bättre på att använda mig av mer färger när jag sminkar mig själv, tänker mjukstarta med höstens burriga färger-mörkblått, mörkgrön,mörklila och köra på mer sotningar. Sen till våren så kanske jag törs våga mig på lite skarpare färger.

Imorgon i skolan så är det dags för 30-tal. Har inte hunnit googla på vad som var typiskt för 30-talet men jag vet att vi kommer få använda oss av brynvax så det kommer bli en väldigt rolig lektion imorgon. Ska försöka knäppa några bilder åt er.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0