Slut

Nu är min makeup artist utbildning slut. I 10 veckor har jag gått upp tidigt, tampats med folk på tåget varenda morgon. Om det ska bli skönt att slippa det, Oh yes.

Jag är ledsen och glad på samma gång. Ska bli så otroligt skönt att återgå till sitt normala liv nu och slippa pendla varenda dag och lägga dyra pengar på tåg. Men samtidigt så är det tråkigt för den här utbildningen är det roligaste jag gjort tror jag. Jag har växt otroligt mycket som person och träffat så många nya människor som berikat mig på olika sätt.

Det som är mest tråkigt är att under dom senaste veckorna i skolan så har jag kommit väldigt nära vissa tjejer, men nu får vi inte träffas varje dag längre, och det kommer bli det tråkigaste av allt. Men den ena tjejen Linn som jag klickat mest med bor i stockholm så vi kommer kunna ses ofta, men den andra tjejen Therese bor i piteå, lite skillnad. Men jag och linn har lovat varandra och Therese att vi kommer åka upp till Piteå och hälsa på, och det ser jag jätte mycket framemot för jag har aldrig varit i norrland.

I fredags när jag kom hem med tåget så hämtade mamma upp mig och Sofia så åkte vi till ming palace för att fira att jag är utbildad makeup artist nu. Fick en söt liten presentpåse av mamma med ett jätte fint armband från pearls for girls och ett kort där det stod att mamma kommer hjälpa mig att inreda mitt blivande sminkrum med bord,lampor,spegel och stol. Det är så gulligt gjort av henne så jag blir tårögd. Min mamma är världens bästa och jag blir galen för det finns INGA ord som kan beskriva hur mycket jag älskar henne.

Igår så var vi på stan och att kika på en ram till mitt diplom. Hittade den perfekta inne på panduro. En stor vit prålig ram. Men den var lite tråkig så vi köpte silverfärg och äkta swarovskipärlor för att göra den pampigare. Mamma tyckte det var en självklarhet att det skulle sitta lite väl dyra swarovskipärlor på ramen eftersom den ska följa med mig nu resten av mitt liv och stå och blänka på mitt svarta sminkbord.







Kommentarer
Postat av: sandra

Grattis , och fyfan vad kul!!

2010-10-24 @ 15:57:57
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men då så fin den blev din ram:) Så fin du gjort den och visst ska dte på några kristaller till, mamsen handlar en ask till sen:)

Älskar dig min ljuva, underbara, söta, duktiga och alldeles fantastiska dotter, du är bäst Lotta kottan! <3<3<3 Puss puss mamsen. och tänk..vilken tur jag haft i livet...att just jag fick bli din mamma...det är lycka det och du är min lycka

2010-10-24 @ 21:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0