Plåtning

Igår var det en jätte rolig dag. Började i skolan, då det var reklam på schemat. Så då fick vi alla dra en varsin lapp med en karaktär. Jag fick marabou mjölkchoklad, andra fick, djungelvrål,comhem,mellan mjölk,polkagris,tropisk juice. Så våran uppgift var att sminka på ett sätt så folk som ser den reklamen förstår vad för produkt det handlar om. Alla var jätte duktiga och kreativa, var jätte kul att se.

Under genomgången på morgonen så ringde telefonen i skolan, då var det 2 tjejer som ville ha en make up artsit till en plåtning samma dag. Så det vart jag som tog mig an det uppdraget.

Så igår kl ett möttes vi i studion vid mariatorget. Modellen var lite sen och fotografen ännu senare. Så allt kickade igång vid 3. 5 olika ombyten, 3 olika frisyrer och sminkningar. Det var så jäkla roligt. Fick inte betalt men kommer däremot få bilder av dom som nästan är mer värdefullt än pengar just nu då vi måste sätta ihop våran portfolio.

Tidningen som jag sminkade till heter modeflickan. Det är en tidning som bara finns på internet. Numret jag sminkade till kommer förhoppningsvis ut den 15okt. Gå in på www.modeflickan.se.


Kommentarer
Postat av: sofia

Oj, vad roligt. Stolt jag är nu, starkt gjort att ta an dig en sådan uppgift.:D

2010-10-09 @ 14:59:12
URL: http://fotini.blogg.se/
Postat av: Anonym

Häftigt och sååå duktigt! Utmaningar är bra att ta, det ger dig styrka, mod, erfarenhet och framåtanda!Puss mamsen

2010-10-10 @ 10:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0