Sminkväskan!

Idag är det Tisdag och jag är inne på andra veckan på min utbildning. Hej och hå vad tiden går fort.

Idag så var det korrigeringar på schemat. Så idag fick vi lära oss hur man granskar en persons ansikte, är det ena ögat större än det andra eller är din vänstra sida i ansiktet tjockare än din högra, är näsan sne, är kinderna ojämna. Man har aldrig tänkt så tidigare men när man väl står och granskar någon så ser man klart och tydligt om det är nått som är snett eller ojämnt. Jag fick höra av våran lärare att jag var väldigt jämn och rak i ansiktet, men, mina ögon är ojämna. Men det är nått jag kan leva med, känner att jag inte behöver lägga mig under kniven.

Men visar det sig att man är ojämn någonstans i ansiktet så gäller det att man sminkar därefter, att man lägger shading(skugga) på ställen man vill förminska, och highlight eller ljusare foundation på ställen man vill förstora.

Idag när jag kom hem så tog jag mig i kragen och såg till att sminkväskan blev fotograferad, tog sin tid men nu är det gjort och jag är nöjd. Allt har jag fått från skolan förutom några ögonskuggor och penslar som är mina egna sen tidigare.

Ögonskuggor
Puder
Foundation(liquid,matt)
Rengöringsprodukter
Studio foundation(fetsmink)
Ögonpennor
Läppennor
Läppstift
Läppglans
Lösögonfransar+lim
Concealer
Ögonbrynsskugga
Mascara
Ögonbryns gele
Eyeliner
Pincett
Pennvässare
Rouge


Bara att höra av er om ni har några frågor!

Kommentarer
Postat av: sandra

HERREGUUUD! GE MIG!

Din lyckost! Jag är gärna din försökskanin ;) hahah

2010-08-24 @ 21:57:06
URL: http://ksandra.blogg.se/
Postat av: natalie

gaah, ingen dålig sminkväska! geee mig! mig får du öva på nääär du vill, jag behöver fräschas upp ;)

2010-08-25 @ 17:23:31
URL: http://storiesofastranger.blogg.se/
Postat av: Michaela

AH MEN FY FAN.. Jag ställer precis som damerna ovan gärna upp som försökskanin haha ;)

2010-08-26 @ 17:08:56
URL: http://hangoverdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0