Drömmen som blir sann!

Äntligen har resan mot min dröm kommit. Första veckan är gjord, vilket känns väldigt skönt. Var så jäkla nervös första dagen, men så har jag världens bästa kompis Sofia som följde med mig upp. Tyckte synd om henne som fick sitta på ett fik i 4 timmar och vänta.

Under den här veckan som vart så har vi lärt oss hur man lägger en bas, krångligare än man tror faktiskt, mycket man ska tänka på, concealer här och där vart man ska lägga skugga i ansiktet osv. Så vi har använt oss av både fetsmink och vanligt foundation. Vi har fått lärt oss hur man ska plocka ögonbryn och färga fransar och bryn.

Veckans schema:
Mån-upprop/produkt info
Tis-Färg och ljuslära
Ons-hudvård/fransar och bryn
Tors-Fluid bas shading/highlight
Fre-Baser fetsmink

Tänkte lägga upp bilder här någon dag på min enorma sminkväska vi fått från skolan, make up store smink för över 15 000kr

Nästa veckas schema:
Mån-korrigeringar
Tis-Korrigeringar
Ons-Munnar
Tors-Ögon på olika sätt, sotade ögon
fre-Ögon på olika sätt

Nästa vecka kommer bli riktigt skoj. Äntligen få börja sminka ögon. Korrigeringar kommer bli roligt att få göra, om man har text ett öga som är störra än det andra, hur man då ska sminka för att få det andra ögat se lika stort ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0