Silversmed!

Som några av er som känner mig vet så är jag väldigt intresserad av att gå en silversmed utbildning. När jag kikade runt på nätet så hittade jag först en utbilding i Västerås för en väldigt billig peng! När jag letade vidare så hittade jag dröm utbildningen, där man kan bli silversmed i Italien. Tänk, Tänk om jag hade pengarna att åka iväg på det. En dröm. Vet vad jag sätter högst upp på Önskelistan nu iaf.



Silversmide

Detta är en kombinerad kurs för nybörjare och för de som redan har provat på i olika grad. Nybörjarna får lära sig att omvandla en ide till en modell på papper, för att därefter lära sig att skapa i ett antal olika grundläggande silversmidestekniker. De som har lite erfarenhet får vidareutveckla sina kunskaper i dessa tekniker och få prova på lite svårare uppgifter.

INNEHÅLL och UPPLÄGG
Du lär dig silversmidets grundläggande tekniker och arbetar efter dina egna ideér.
Arbetet sker självständigt under ledarens handledning.

FÖRKUNSKAPER
Inga förkunskaper krävs.

KURSLEDARE
Kursledaren Sivert Sjölund, av många kallad "John Silver", har hållit på med silversmide i över 30 år och som professionell silversmed i över 10 år . De senaste åren har han också vidareutbildat sig i de nya materialen dichroiskt glas och silverlera.

KURSMATERIAL
Materialkostnaden ligger på ca: 400:- första terminen beroende på vad deltagarna gör.

Kursnummer: 61453
Kurslokal: Aros Ädel-smide
Kursledare: Sivert Sjölund
Start: 17 jan
Dag och tid: mån 18:15-21:30
Timmar: 28
Tillfällen: 7
Pris: 2180 :-




Välkommen till Podere I Moricci i Toscana... 

 ...på silversmideskurs


Välkommen till Casa del Sale i Marina di Pietrsanta, Toscana på Silversmideskurs

Välkommen till tio dagar fyllda av kreativitet, inspiration, god italiensk mat och utflykter i stad och landsbygd. Deltagarna får också vara med om spännande möten med italienska och internationella konstnärer och konsthantverkare.

Kursens upplägg innebär:

  • Sex hela dagar i silversmedjan, utomhus under den Toskanska himmelen
  • Tre dagar med spännande kulturuplevelser i Toscana, bl.a Florens
  • En egen dag för fria aktiviteter och rekreation


Casa del Sale ligger 10 minuters promenadväg från sandstranden.

Efter lunch finns det möjlighet att tex. bada för den som vill.

Plats:Casa del Sale i Marina di Pietrsanta
Lärare: Sigbritt Mann, Assistent: Laura Wandry
Mat: Helpension
Logi: Bekvämt boende i dubbelrum
Pris: 16 500 kr (kostnad för material tillkommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0